zantinas.blogg.se

Nagel tutorial

Kategori: Allmänt

Nu är det dags för en liten tutorial på vår naglar! Jag vet inte om jag har skrivit det på bloggen förut, men jag älskar att måla naglarna och har många (nästan för många) nagellack:) 
På dessa naglar använder jag ett av mina favorit märken på nagellack. Märket är faktiskt HMs egna märke. Det är både billigt och håller länge! Det vita nagellacket är från maybelline men det är inget jag rekommenderar. Man måste måla många lager för att det ska täcka helt och så håller det inte länge alls! Topp lacket däremot är det bästa spm någonsin funnits ( enligt mig). Det göra att nagellacket håller länge, blir riktigt glansigt och torkar riktigt snabbt. 
Här är nagellacken jag använde mig av:



Det första jag gjorde var att ta bort rester av gammalt nagellack och fila mina naglar.

Sedan målade jag alla naglar förutom de på ringfingrarna i det blå nagellacket. De naglarna målade jag vita.

På de vita naglarna ville jag en lite ombre effect så jag använde mig av en svamp och målade lite vitt och blått nagellack på den så att de typ smälte ihop. ( det är svårt att förklara bra genom att bara skriva, men ni förstår bog bättre om ni kollar på bilden). Sedan tryckte jag färgen mot nageln. 



Efter detta så lät jag det torka någon minut för att sedan måla över med topp lacket. Resultatet blev såhär:)

Jag tyckte att det blev fint men ändå enkelt att göra:) 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-02-14 | 14:21:02

    Så snyggt!

    Svar: Tack
    zantinas.blogg.se

Kommentera inlägget här: