zantinas.blogg.se

Konfirmation!

Kategori: Allmänt


Idag har jag varit på det första konfirmations mötet! Det var jätte kul och jag lärde känna några nya personer. Idag fick vi mest lära känna varandra, men också gå på våran första gudstjänst. För er som inte komfimerat er så måste man gå på 10 gudstjänster innan man blir färdig konfirmerad. På gudstjänsten fick vi doppa något äckligt bröd som var som papper i ett ännu äckligare vin. Jag och min kompis trodde de var alkoholfritt vin men det visade sig att det var starkt vin. Det är lite konstigt att man inte får dricka alkohol först man är 18, men i kyrkan får man visst det! Men de var ju inte så mycket så man blir ju inte direkt full haha! 

Wihoo imorgon är det fredag!!!Bästa dagen! 

Nu ska jag fortsätta mysa i soffan! 


KOMMENTARER:

  • Violen säger:
    2015-09-28 | 16:51:22

    Jaha du har börjat på konfirmations träffarna nu. Du gillade inte "oblaten" (nattvardsbrödet) såg jag. Men den smälter väl nästan i mun.
    Är det möjligt att det doppades i starkvin även om det nu inte var så mycket av den varan. Det visste jag faktiskt inte. Ja, men det var väl inte värre än att du stod på benen hem iallafall (skämt åsido).

    Svar: :)
    zantinas.blogg.se

Kommentera inlägget här: