zantinas.blogg.se

Dermalogica

Kategori: Allmänt

Brukar du få torr hy i ansiktet under hösten och vintern?
Det brukade inte jag bli men i år har det hänt något. I ungefär ett år har jag använt proactivs ansiktsprodukter och de har funkat perfekt mot finnar och sånt. Men nu för några veckor sedan började jag bli jätte torr i ansiktet och jag hade massor med finnar i pannan.Det många inte vet är att man kan få finnar om man är torr. Detta beror på att huden försöker återfukta sig själv genom att producera fett men istället blir det finnar.
 
Så jag testade min mammas ansiktstvätt och creme i ansiktet. Efter bara en tvätt var jag redan mycket mer återfuktad i ansiktet. Hudprodukterna kommer från dermalogica och ni kan betsälla dem  HÄR! 
Så alla ni som har problem med torr hy tipsar jag er om att köpa produkter därifrån.Jag vet att de kan vara lite dyrt men det är verkligen värt pengarna! 
Jag har nu använt dermalogica i några veckor och min hy är mycket bättre :)
 

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2015-10-22 | 11:29:35

    Bra att veta

Kommentera inlägget här: